Minaminus

Minaminus bloggen går ut på min långa väg och kamp mot viktnedgång. Min normala vikt är 60 kg, det är tiden jag var som lyckligast, smal, fin, tight (haha.) Nu väger jag för att vara exakt (tror jag om vågen fungerar) 78 kg, det är 18 kg övervikt. 18 kg har jag gått upp på ungefär 3 år, det är riktigt mycket farligt mycket.

Ingen vet förutom jag, ingen, det är bara jag, jag skulle väl ljuga om jag sa att det syns att jag väger nästan 80 kg, dom är rätt jämt fördelade på en kropp på 174 cm, för mina nära och kära syns det ju att jag inte är den jag en gång var, den jag är inombords, det känns som min kropp har tagit makten över mig. Det har förstört mig.

Det är inte många som känner igen den jag var för 3 år sen, jag var alltid glad, alltid livlig, allt, bäst på fest (haha igen.) Nu är jag instängd, bäst trivs jag väl hemma på helgerna, med min pojkvän. Nån gång i månaden går jag ut, givetvis jätteroligt men då alla mina vänner inte gått samma öde som mig utan fortfarande har fina kroppar känns det oftast rätt olustigt att festa. Man ser att alla blickar går förbi mig, och stannar på mina vänner, så brukade det aldrig vara.

Varje gång jag ser mig själv i speglen mår jag illa, riktigt dåligt och skulle helst vilja se mig falla ihop och dö, sorgligt men sant. Detta är inte den jag är, såhär kan jag väl inte se ut?? Jag ser inte ut som en fetklump men jag är mullig, mina lår är som tur inte allt för stora, men min mage har det bara gått utför. Jag brukade ha 27 i jeans, jag har inte ens testat jeans på kanske 2 år. min midja och lår fungerar helt enkelt inte så bra ihop.

Jag har pendlat en hel del, men som många vet, med pojkvän blir man lat, han älskar mig för den jag är, varför kan jag då inte äta godis ibland? och kanske skräpmat lite för ofta. Jag äter inte över mycket, men det jag äter är inte nyttigt, därför går jag sakta men säkert upp långsamt, men jag går inte ner iaf.

NU ÄR DET SLUT!

Nu ska de 18 kg ner, hur jag än gör ska dom gå ner. Detta är ingen hälsoblogg, om hur hälsosamt allt ska vara, denna är bara för mig, den kommer inte handla om hur hälsosam jag är, jag ska givetvis försöka, men jag kommer att använda mig av snabba metoder med. Jag kommer att göra allt för att gå ner dessa 18 kg, givetvis händer inte detta på en månad. Mitt mål är 5 månader, då är det  3.5 kg i månaden, det ska jag klara, förmodligen kommer det vara fler kg någon månad och mindre någon månad.

Som sagt 18 kg är mycket, jag vet att jag måste tänka långsiktigt!

Nu ska jag skriva ett annat inlägg lite om mina metoder, så blir inte detta för långt.

Over n out!

Kommentarer
Postat av: madeleine

Hej!

Jag känner precis samma som du ! Jag har tidigare för 2-3 år sen ändå varit normalviktig när jag tänker såhär i efterhand, men jag kämpade med vikten redan då, fast har ändå gått upp sakta men säkert, så nu väger jag 76 och är runt 170 och mitt drömmål är iaf 60, så 16 kg ska bort. De värsta är att det är ca 4 veckor till festivalen jag ska gå på och jag befarar att antingen svälter jag mig för att hinna dit eller så skiter allt sig och jag mår dåligt en hel sommar till. Men jag ska följa din blogg, och känna mig peppad ! (Jag blir lite mer peppad när jag fick veta att min brors kompis ska komma ner och jobba hos oss) :)

Men jag önskar dig iaf lycka till och vill man så kan man ! kram kram

2009-05-18 @ 06:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0