Dietdax?

Jag har verkligen provat oändligt många dieter, känns det som i varje fall, vissa fungerar dock riktigt rikigt bra!

Till lunch blev det managrynsgröt (stavelse?) sen nu till middag blir det faktiskt pannkakor, det är ändå söndag! Var ute på en promenad innan i 1½ h med hunden, riktigt skönt väder, lite molnigt men sol.

Tänkte att jag skulle börja tipsa om lite dieter, och själv prova en del. Dom flesta tar ju verkligen på krafterna, då de flesta innehåller samma koncept, ät så lite så möjligt.. Men ska prova!

Tar GÄRNA imot tips om dieter från er med, men tänker skapa en katogori "dieter" och en "recept" något jag älskar är smoothies, nyttiga och riktigt goda, om man köper protein pulver som enbart innehåller tre olika proteinslag så blir den mättande med. Är ni på? Vill jättegärna ha lite mer bloggar om detta att läsa, så vet ni någon som bloggar om någerlunda likadant som mig så hojta gärna till! Eller bara skriv lite feedback i kommentarerna, ibland vill man ju faktiskt vara anonym!

Tänkte uppdatera ni som är nya och inte vet jag är;

20 år, 174 cm lång och väger 178 kg (ca) min normala vikt (innan jag bröjade må dåligt och gå upp) är ca 63 kg. Mitt slutmål är 60 kg, men just nu är mitt närmaste mål 65, vilket också är bra om man ser på min längd.

Mitt fett (uch vad äckligt det låter) är rätt jämt fördelat på kroppen, eller, nja, det mesta sätter sig väl faktiskt på magen, jag har rundare magen, men många säger att mina lår ser normala ut (vad är egentligen normalt?!) rumpa har jag med, men mitt största problem är väl magen då, samt har jag riktgt komplex för mina armar (när jag gick i 6an sa en kille att jag hade ovanligt stora armar för att vara tjej sen dess har det hängt över mig..) Vad har ni för komplex?Finns det någon anledning bakom det? mina armar är stora, och jag hatar det, dom är inte kvinnliga alls, inte muskelösa utan bara fettiga. (uch igen..)

NU ska jag leta upp min mapp med lite olika dieter, jag har som sagt provat en del, dom ska jag börja att skriva om, vissa tänker jag göra om, satsa 100% på och se hur det går!

Kommentarer
Postat av: Anonym

LCHF!! Kolla dr Annika Dahlqvists blogg



Low carb high fat. jag gick ner 23 kilo på ca fyra månader, utan större besvär.

Jag har aldrig mått så bra som jag gör nu! Förr var jag alltid sjuk, förkyld, halsfluss mm, men sedan jag började äta såhär har jag varit otroligt frisk :)

Nu har jag 13 kilo kvar, som du om jag läste rätt, och jag VET att jag kommer klara det!

De sista kilona är alltid svårast, men med rätt metod och bra motivation klarar man allt :)

Lycka till!

2009-05-18 @ 20:57:54
Postat av: Leia

Bästa är ju att äta som vanligt, nyttigt och bra alltså. Och röra på sig lite extra. Går man ner långsamt är det ju lättare att hålla vikten sedan.

2009-05-18 @ 23:24:45
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0