Bad good??

Jag vet att det inte är bra att svälta sig, helst ska man ju äta frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsmål etc, dock är alla inte lika, jag är inte så matglad, jag äter när jag är hungrig och det blir oftast två gånger om dagen, oftast dricker jag något till frukost sen äter en större lunch sen en middag, ibland godis tyvärr, oftast är allt detta onyttigt, därför jag sakta men säkert går upp mer och mer i vikt och inte mindre.

Just nu är planen att försöka äta så lite så möjligt i en månad, målen är att


* Minska min magsäck drastiskt, just nu är den onormalt stor och jag äter nästan mer än min pojkvän!!!

* Få bort mitt otroligt svåra sötsug, jag MÅSTE ha någon sorts choklad varje dag i princip!

* Få bort mitt sug för hämt/skräpmat, inte äta något alls på mc Donalds eller Burger king eller någon annan snabbmat kedja!


Dessa tre ska jag verkligen jobba på nu första månaden.

Jag ska försöka att bara äta en frukt till frukost, en smoothie eller något till lunch, och en sallad till middag, kanske en frukt på kvällen om jag är hungrig, alltså så lite kolhydrater och fett så möjligt!


Hur gör ni?

(Bloggen är helt ny och nästan inga läser den, men förhoppningsvis kan ni svara på frågan med tiden!)


Jag VET att man inte ska svälta sig, jag har spelat fotboll i flera år, idrottat gått på kurser om hälsan, jag vet allt sådant, allt om träning och hälsa, men jag skrev i de första inlägget att denna bloggen handlar inte bara om hälsa utan mest om att kunna gå ner, givetvis ska jag försöka vara så hälsosamm så möjligt och försöka ge nyttiga tips!


Kommentarer
Postat av: emma

ät iaf middag på kvällen. det gör jag! annars orkar man inte helt enkelt. du måste ha i dig protein och järn. superviktigt!

2009-05-15 @ 22:16:56
URL: http://metrobloggen.se/Obscene

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0